instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

معرفی بهترین گیتارهای ساخت ایران

معرفی بهترین گیتارهای ساخت ایران

اگه تازه قصد خرید گیتار رو دارین و نمی‌دونین چه گیتاری رو بخرین، امروز قراره جواب این سوال‌تون رو پیدا کنین و با آشنا شدن با چندتا از بهترین گیتارهای ساخت ایران متوجه بشین که این گیتارها هم از کیفیت خیلی بالایی برخوردارن و هم قیمت مناسبی دارن؛ پس تا آخر مقاله معرفی بهترین گیتارهای ساخت ایران با دلشاد موزیک همراه باشین.

معرفی بهترین گیتارهای ساخت ایران

معرفی بهترین گیتارهای ساخت ایران

معرفی بهترین گیتارهای ساخت ایران

در مقاله معرفی بهترین گیتارهای ساخت ایران سعی کردیم تعدادی از برندهای گیتار که در ایران ساخته میشوند رو براتون توضیح بدیم امیدواریم که لذت ببرید.

معرفی برند گیتار پارسی

معرفی بهترین گیتارهای ساخت ایران

معرفی بهترین گیتارهای ساخت ایران

گیتار پارسی مدل P40 یک گیتار مناسب برای هر کسیه که بودجه زیادی نداره و قصد نداره پول زیادی رو برای شروع نوازندگیش خرج کنه و احتمالا مطمئن نیستش که نواختن این ساز رو ادامه می‌ده یا نه.

بودجه کم اصلا به این معنا نیستش که باید ساز درجه دو یا دست دوم بخری چون که گیتار پارسی مدل P40 با کیفیت خوبش برای همین هدف تولید و روانه بازار شده.

با وجود اینکه خیلی از تحقیقات اینطور نشون میده که اسپانیا مهد به وجود اومدن ساز گیتار بوده اما خیلی از نظریه‌ها هم ساز گیتار رو نشأت گرفته از ساز ایرانی عود (بربط) می‌دونن، این نظریه‌ها ادعا میکنن که بعد از تولید بربط و با توجه به تغییراتی که در طی زمان در شکل ظاهریش ایجاد شد، این ساز به اروپا رسید و به شکل گیتار دراومد.

هردو کشور اسپانیا و ایران با توجه به این که طبق تاریخ زادگاه ساز گیتار هستن، برندهای بسیار خوبی در زمینه‌ی تولید اون هم دارن.

برند پارسی یک برند متخصص در تولید گیتار کلاسیک به حساب میاد، این شرکت با توجه به قیمت بالای گیتارهای خارجی و نبود گزینه‌های باکیفیت داخلی هدف خودش رو تولید گیتارهای مقرون به صرفه، با کیفیت و مناسب برای یادگیری هنرجوها قرار داد و تا به حال از چندین سری از این گیتارهای کلاسیک رونمایی کرده.

تجربه به ما ثابت کرده این برند ایرانی می‌تونه رقابت تنگاتنگی با برندهای خارجی داشته باشه و با توجه قیمت خیلی مناسبش می‌تونه در خیلی از موارد رقبای خارجی خودش رو کنار بزنه.

ویژگی‌های گیتار پارسی مدل P40

معرفی بهترین گیتارهای ساخت ایران

معرفی بهترین گیتارهای ساخت ایران

گیتار P40 پارسی یکی از گیتارهای آموزشی این برنده که با طراحی زیبای بدنه و صنعت خوبی که در اون استفاده شده بسیار برای شروع یادگیری مناسبه.

جنس صفحه‌ی رویی گیتار P40 از صنوبر (Spruce) و صفحه‌ی پشتی، کناری و چوب دسته از ماهون (Mahogany) تولید شده، در این مدل ما تقویت دسته با آبنوس رو مشاهده نمیکنیم، اما با توجه به استفاده از صنوبر و ماهون در این گیتار، صدای گرم و پرطنینی رو ازش انتظار داریم که برای هر نوازنده‌ای گوش‌نواز باشه.

وقتی که از چوب متراکم ماهاگونی در ساخت تاپ گیتار استفاده می‌شه، صدایی کوبنده و واضح با فرکانس‌های هارمونیک محدود و فرکانس‌های بالای رضایت‌بخش ارائه می‌کنه؛ دقیقا همین اتفاق در گیتار پارسی مدل P40 به طور واضح رخ داده.

جنس صفحه‌ی انگشت‌گذاری رزوود (Rosewood) و جنس سردسته گردو (Walnut) در گیتار کلاسیک P40 بسیار حرفه‌ای انتخاب شده و با استفاده از کروم در ماشین هد این گیتار، دوام کوک و کوک شدن راحت هم به پکیج مزیت‌های این گیتار اضافه می‌کنیم.

برند دیاموند

معرفی بهترین گیتارهای ساخت ایران

معرفی بهترین گیتارهای ساخت ایران

یکی از ارزون‌ترین گیتارهای موجود در بازار، گیتار دیاموند هستش و این گیتار با توجه به قیمتش از کیفیت بالایی هم برخورداره که در ادامه به بررسی این برند می‌پردازیم.

گیتارهای دیاموند از نظر قیمت هیچ رقیبی در بازار ندارن، درسته که این گیتارها نمیتونن از نظر کیفیت با برندهای ایرانی مثل پارسی و یا گیتارهای خارجی مثل سری C یاماها رقابت کنن.

اما فروش زیاد این گیتارها به این دلیل که با توجه به قیمتشون، کیفیت قابل قبول و طراحی خوبی دارن و برای سال‌های اول نوازندگی کاملا نیازهای یک نوازنده مبتدی رو برآورده می‌کنن و وقتی فاکتور قیمت رو هم به پکیج کیفیت قابل قبول این گیتار اضافه میکنیم، تبدیل به یکی از گزینه های خوب برای شروع ساز گیتار میشه.‌

یکی از بهترین گیتارهای برند دیاموند، گیتار کلاسیک دیاموند هستش که قراره به صورت کامل باهاش آشنا بشیم.

گیتار دیاموند، یک گیتار اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه هستش که هدف از تولید اون، کمک به افرادیه که بودجه کمی برای خرید گیتار دارن، و دنبال گیتار با کیفیت می‌گردن.

افرادی هم هستند که هنوز از یادگیری گیتار مطمئن نیستند و نمی‌خوان اگه در مسیر یادگیری گیتار ناکام موندن، هزینه زیادی رو متقبل شده باشن. گیتار diamond با قیمت مقرون به صرفه خودش، گزینه مناسبی برای این افراد به حساب میاد.

دیاموند یک برند ایرانیه که یکی از خوش قیمت ترین و متنوع ترین سری گیتارهای کلاسیک رو وارد بازار کرده و با کیفیت بالایی که داره تونسته از محبوبیت بالایی بین اهالی موسیقی پیدا کنه.

این برند با استفاده از استانداردهای طراحی و متریال، گیتارهایی بسیار مقرون به صرفه تولید می‌کنه تا هرکسی با هر بودجه‌ای توان خرید یک گیتار برای شروع نوازندگی خودش رو داشته باشه.

ویژگی‌ها و طراحی گیتارهای دیاموند بسیار جالبه و مدل‌های بسیار متنوع و رنگ‌های بسیار زیبایی داره، در ادامه این گیتار کلاسیک دیاموند رو باهم بررسی می‌کنیم.

گیتار کلاسیک دیاموند سایز ۴/۴

معرفی بهترین گیتارهای ساخت ایران

معرفی بهترین گیتارهای ساخت ایران

بدنه گیتار کلاسیک دیاموند سایز ۴/۴ با عددهای استاندارد طراحی شده، یعنی ضخامت دسته، ضخامت کاسه و شکم ساز، فاصله‌ی سیم ها در فرت بورد این گیتار و همچنین فاصله ی خرک و دسته کاملا استاندارده.

با توجه به مدل های متنوع این گیتار، برش کاتوی هم در بعضی از این مدل‌ها وجود داره که به هنرجو کمک میکنه تا با فرت های پایین تر هم آکوردها رو اجرا کنه.

به دلیل وجود همین برش کاتوی هم خیلی وقت ها افراد حرفه‌ای برای تمرین کردن تکنیک های بیشتر با فرت های پایینی و برای صرف هزینه‌ی کمتر گیتار دیاموند رو انتخاب میکنن.

چوب بدنه‌ی این گیتار ماهاگانیه و با رنگ‌های متنوع و گاها فانتزی مثل صورتی و زرشکی عرضه میشه و دسته‌ی اون از افرا ساخته شده که رنگ مشکی روش قرار گرفته و ظاهر زیبایی رو برای گیتارهای کلاسیک دیاموند ساخته، هردوی این چوب‌ها کیفیت خوبی دارن و در نهایت صدای گرم و خوبی رو هم ایجاد میکنن.

چوب ماهاگونی خیلی غنی و از نظر ظاهری خیلی زیبا و جذاب به نظر میرسه. تراکم بالای این چوب لحن و گرمی خاصی به گیتارها می‌بخشه. این چوب کاربرد زیادی در موسیقی بلوز و همچنین فلامنکو داره، اگه به این سبکه علاقه دارین گیتار کلاریس کات اووی می‌تونه صدای مدنظرتون رو تولید کنه.

عملکرد یک گیتار با کیفیت و استاندارد به نحوه ارتباط رشته‌ها یا سیم‌ها با فرت بورد خیلی بستگی داره. تا حد خیلی کمی میشه این فاصله رو تنظیم کرد اما اگه فاصله بین سیم با فرت بورد غیر استاندارد باشه، با تنظیم کردن اصلا نمی‌شه درستش کرد.

با بررسی‌هایی که در گیتار دیاموند کلاسیک اووی انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که فاصله بین سیم با فرت بورد در این گیتار کاملا استاندارده و حتی نیاز به تنظیم خیلی کم این فاصله وجود نداره.

 

مقایسه گیتار های دلشاد موزیک

گیتار یاماها Yamaha C70

قیمت اصلی 10,200,000 تومان بود.قیمت فعلی 9,200,000 تومان است.

گیتار کلاسیک دیاموند سایز ۴/۴

قیمت اصلی 2,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,820,000 تومان است.

گیتار پارسی مدل P40

قیمت اصلی 3,800,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,450,000 تومان است.

گیتار کلاسیک پارسی مدل Parsi M2

قیمت اصلی 4,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,150,000 تومان است.

گیتار کلاسیک یاماها مدل Yamaha C40

قیمت اصلی 9,200,000 تومان بود.قیمت فعلی 8,200,000 تومان است.

گیتار کلاسیک پارسی مدل Parsi M5

قیمت اصلی 3,550,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,400,000 تومان است.

گیتار امپریال Imperial

قیمت اصلی 2,700,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,400,000 تومان است.

گیتار کلاسیک دیاموند سایز 3/4

قیمت اصلی 2,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,820,000 تومان است.

گیتار متاع پور mat4

قیمت اصلی 3,900,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,400,000 تومان است.

گیتار پارسی P70

قیمت اصلی 3,900,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,750,000 تومان است.

گیتار متاع پور +mat2 (مت دو پلاس)

قیمت اصلی 3,500,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,800,000 تومان است.

گیتار متاع پور مت 3 (mat 3)

قیمت اصلی 3,800,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,000,000 تومان است.

گیتار کلاریس کات وی پیکاپ دار براق

قیمت اصلی 9,500,000 تومان بود.قیمت فعلی 8,500,000 تومان است.

گیتار الحمبرا z nature (زدنیچر)

قیمت اصلی 25,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 22,430,000 تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید