instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

موسیقی متن گاهی به اندازه گفتگوی بین شخصیت ها حرف برای گفتن دارد، حائز اهمیت است و به بینندگان در درک صحیح و عمیق تر فیلم کمک می کند. برای مثال، صحنه های عاشقانه و احساسی انیمیشن ها به همراه موسیقی آرام و زیبا تاثیر بیشتری بر مخاطب می گذارند.

همچنین صحنه های تعقیب و گریز و هیجان انگیز آن ها با یک موسیقی پر جنب و جوش و تکان دهنده تکمیل می شود. در مقاله پیش رو سعی داریم بهترین موسیقی های متن انیمیشن ها را برایتان بررسی کنیم و هر کدام را جداگانه توضیح دهیم.

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

محتوا پنهان

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

تولید موسیقی متن انیمیشن‌ها نیز به همان اندازه مهم و حساس است و برای ساخت آن از انواع مختلف سازها استفاده می‌شود. هر ساز در این نوع موسیقی با ویژگی‌ها و صداهای خود به کار گرفته می‌شود تا حس و احساسات فیلم را به خوبی به تصویر کشانده و به نمایش بگذارد.

در این بخش به معرفی 10 مورد از بهترین موسیقی های متن انیمیشن می پردازیم. این موسیقی ها عبارت اند از:

فروزِن (Frozen)

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

انیمیشن محبوب فروزن در سال 2013 تولید شده است و یکی از موسیقی های متن آن به نام Love Is An Open Door با استقبال گسترده ای رو به رو شد. در این آهنگ، آنا و هانس با طنزی فوق العاده، درمورد احساساتشان نسبت به یکدیگر برای هم آواز می خوانند.

به این آهنگ ها که دو نفر آن ها را اجرا می کنند، دوئت (duet ) گفته می شود و این آهنگ فروزن با دیگر دوئت های عاشقانه کلاسیک تفاوت های فاحشی دارد. این آهنگ یکی از بامزه ترین و خنده دار ترین آهنگ های عاشقانه دیزنی به شمار می رود.

دیو و دلبر (Beauty and the Beast)

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

آهنگی که در انتهای این انیمیشن پخش می شود، یکی از بهترین موسیقی متن انیمیشن ها شناخته می شود. این آهنگ «The Mob» نام دارد به معنی «انبوه مردم». این موسیقی زمانی به اجرا در می آید که گاستون، مردم دهکده را جمع می کند تا دیو را به قتل برساند.

این آهنگ بسیار تهدید آمیز، هیجانی و در عین حال دراماتیک است. آن صحنه ای که گاستون به روستاییان التماس می کند تا او را در این ماموریت همراهی کنند، به زیبایی هر چه تمام تر در این موسیقی به تصویر کشیده شده است.

شجاع (Brave)

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

آهنگ «Touch The Sky» در ابتدای انیمیشن شجاع بر روی صحنه ای که در آن مریدا یک روز از سال را می خواهد با خودش وقت بگذراند، پخش می شود.

او در این روز در بیابان های کوهستانی اسب سواری می کند، با کمان تیراندازی می کند و در صخره های خارق العاده به کند و کاو می پردازد. این آهنگ به خوبی با تمام این صحنه ها هماهنگ شده است.

شیر شاه (The Lion King)

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

آهنگ « I Just Can’t Wait To Be King» در ابتدای شیر شاه با بهره گیری از برخی از ساز های عالی، متفاوت و قطعات کُر پخش می شود.

همان گونه که از نام این قطعه مشخص است، در زمان اجرا این آهنگ، سیمبا به همراه نالا، زازا و جمعی دیگر درباره میزان اشتیاقی که نسبت به شاه شدن دارد و کار هایی که می خواهد پس از رسیدن به آن انجام دهد، می خواند.

آناستازیا (Anastasia)

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

موسیقی شاخص این انیمیشن که یکی از بهترین موسیقی متن انیمیشن ها به شمار می رود، «در تاریکی شب» (In The Dark Of The Night) است.

این آهنگ از زبان راسپوتین خوانده می شود؛ زمانی که او درمورد بی عدالتی هایی که مرگ او را در پی داشت، شکایت می کند و می خواهد انتقام خود را از آناستازیا بگیرد. جیم کامینگز این آهنگ بسیار مهیج را اجرا کرده است.

بتمن (Batman)

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

آهنگ « I Never Even Told You»، همان گونه که از نامش مشخص است، به زیبایی هر چه تمام تر ماجرای تلخ عاشقی را که از بیان نکردن احساسات حقیقی و صادقانه اش به معشوق خود رنج می برد و پشیمان است، روایت می کند.

این موسیقی به خوبی نمایان گر احساساتی است که بروس وین و آندره آ بومونت نسبت به یکدیگر داشتند؛ زمانی که آندریا آخرین شانس بروس پیش از تبدیل شدنش به بتمن شمرده می شود.

علاءالدین (Aladdin)

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

بهترین آهنگ علاءالدین را می توانیم آهنگ «شب های عربی» (Arabian Nights ) آن بدانیم.

این آهنگ زیاد طولانی نیست؛ اما نکته مهمی که به آن باید توجه کرد این است که اشعار، عامل مهم محبوبیت آن به شمار نمی روند؛ بلکه در اصل، گویی آهنگ با اولین خط کُر و با زاری خواننده در لحظه ای که دوربین وارد صحنه می شود، آغاز می شود.

پس از شنیدن «شب های عربی»، پی خواهید برد که در حال تماشای فیلمی بی مانند و بسیار سرگرم کننده هستید.

تارزان (Tarzan)

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

آهنگ «دو جهان» (Two Worlds) از فیلم تارزان را فیل کالینز خلق کرده است. در این آهنگ شما با تلفیق آواز پاپ نمادین کالینز با یک طعم بومی ارکسترال از موتیف موسیقی فیلم مواجه هستید.

در فیلم تارزان، دنیای متمدن با دنیای طبیعی جنگل دیدار می کند و تنش ها و چالش هایی را می آفریند که تارزان ناچارا با آن ها روزی رو به رو خواهد شد.

سیندرلا (Cinderella)

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

آهنگ « So This Is Love» را که یکی دیگر از دوئت های عاشقانه محسوب می شود، سیندرلا و شاهزاده جذاب می خواند.

خواننده این اثر در اصل، ایلین وودز است و در آن عواطف و احساسات لطیف عاشقانه را با شیرینی هر چه تمام تر به نمایش در آورده است. بسیاری از افراد، سیندرلا را داستان عاشقانه سطحی ای می دانند که این آهنگ، آن را غنی تر کرده است.

شاهزاده و قورباغه (The Princess And The Frog)

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

بهترین موسیقی متن انیمیشن ها

در آهنگ « Never Knew I Needed»، که تیتراژ پایانی این فیلم است، احساساتی که ناوین و تیانا نسبت به یکدیگر دارند، وصف شده است.

این دو نفر هرگز انتظار نداشتند که با یکدیگر وارد ماجراجویی شوند. در ابتدا هم هیچ احساس خاصی به هم نداشتند؛ اما پس از مدتی ناوین به تیانا علاقه مند می شود.

سازهایی که در تولید موسیقی متن انیمیشن‌ها به کار می‌روند

1-پیانو: پیانو از جمله سازهای اصلی در موسیقی متن انیمیشن‌ها است و به دلیل صدای نرم و عمیق خود می‌تواند احساسات مختلفی را منتقل کند.

2-ویولن: ویولن یکی از سازهای قدیمی و مشهور در موسیقی است که در تولید موسیقی متن انیمیشن‌ها نیز به کار می‌رود. صدای زیبا و عمیق ویولن، به خوبی در ایجاد حس ترس، تعجب و غم مؤثر است.

3-گیتار: در برخی از موارد، از گیتار نیز در تولید موسیقی متن انیمیشن‌ها استفاده می‌شود. صدای زیبای گیتار می‌تواند در ایجاد حس رمانتیک و عاشقانه مؤثر باشد.

جمع بندی

موسیقی متن انیمیشن باعث می شود که بینندگان بتوانند تک تک بازیگران انیمیشن ها را بهتر درک کنند. در واقع فیلم ها به وسیله موسیقی متن خود در ذهن های انسان ها ماندگار می شوند.

در این نوشته، 10 مورد از بهترین موسیقی متن انیمیشن ها را به شما معرفی کردیم و درباره هر کدام به صورت مجزا توضیحاتی دادیم.

مقایسه گیتار های دلشاد موزیک

گیتار یاماها Yamaha C70

قیمت اصلی 10,200,000 تومان بود.قیمت فعلی 9,200,000 تومان است.

گیتار کلاسیک دیاموند سایز ۴/۴

قیمت اصلی 2,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,820,000 تومان است.

گیتار پارسی مدل P40

قیمت اصلی 3,800,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,450,000 تومان است.

گیتار کلاسیک پارسی مدل Parsi M2

قیمت اصلی 4,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,150,000 تومان است.

گیتار کلاسیک یاماها مدل Yamaha C40

قیمت اصلی 9,200,000 تومان بود.قیمت فعلی 8,200,000 تومان است.

گیتار کلاسیک پارسی مدل Parsi M5

قیمت اصلی 3,550,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,400,000 تومان است.

گیتار امپریال Imperial

قیمت اصلی 2,700,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,400,000 تومان است.

گیتار کلاسیک دیاموند سایز 3/4

قیمت اصلی 2,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,820,000 تومان است.

گیتار متاع پور mat4

قیمت اصلی 3,900,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,400,000 تومان است.

گیتار پارسی P70

قیمت اصلی 3,900,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,750,000 تومان است.

گیتار متاع پور +mat2 (مت دو پلاس)

قیمت اصلی 3,500,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,800,000 تومان است.

گیتار متاع پور مت 3 (mat 3)

قیمت اصلی 3,800,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,000,000 تومان است.

گیتار کلاریس کات وی پیکاپ دار براق

قیمت اصلی 9,500,000 تومان بود.قیمت فعلی 8,500,000 تومان است.

گیتار الحمبرا z nature (زدنیچر)

قیمت اصلی 25,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 22,430,000 تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید