instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

تفاوت تانگ درام و هنگ درام

تفاوت تانگ درام و هنگ درام

یکی از سوالاتی که بیشتر مردم موقع خریدن سازهای کوبه‌ای مثل هنگ درام و تانگ درام در ذهنشون مطرح میشه اینه که این دوتا چه فرقی باهم دارن و اصلا کدوم بیشتر براشون مناسبه و به کارشون میاد.

تفاوت تانگ درام و هنگ درام

تفاوت تانگ درام و هنگ درام

تفاوت تانگ درام و هنگ درام

امروز در مقاله تفاوت تانگ درام و هنگ درام میخوایم با زبان خیلی ساده این دو ساز رو باهم مقایسه کنیم و تفاوت‌ها و شباهت‌هاشون رو بررسی کنیم و ببینیم هرکدوم بیشتر به درد کدوم دسته از موزیسین‌ها میخورن.

هنگ درام یا تانگ درام؟

تفاوت تانگ درام و هنگ درام

تفاوت تانگ درام و هنگ درام

هرچند که هردو ساز جزو ساز کوبه‌ ای قرار میگیرن اما در کنار شباهت‌هایی که دارن دوتا ساز کاملا متفاوت هستن.

هنگ درام‌ها صدای واضح‌تری دارن، صدایی جادویی، روشن و صاف که ماندگاری و پخش صداشون هم متوسط رو به بالاست اما تانگ درام‌ها صدای نسبتا مبهم‌تری دارن در قیاس با هنگ درام و ماندگاری صدای طولانی‌تری هم دارن.

هنگ درام‌ها از متریال مختلفی ساخته میشن تا با انواع و سبک‌های مختلف موسیقی هماهنگ بشن از نوازندگی‌خای ضربی و تند گرفته تا سبک‌های آروم و مراقبه‌ای. درحالی که تانگ درام‌ها بیشتر برای سبک‌های آروم موسیقی و ریلکسیشن مورد استفاده قرار میگیرن.

تازه نت‌های ساز تانگ درام خیلی محدود هستن اما در هنگ درام این امکان وجود داره که تعداد نت‌های این ساز رو تا 22 نت‌ هم افزایش داد و بخاطر همین هم این ساز انعطاف‌پذیرتر از تانگ درام محسوب میشه.

مورد بعدی تفاوت تانگ درام و هنگ درام در وزن اون‌هاست. تانگ درام با اینکه معمولا در مقایسه با هنگ درام اندازه کوچک‌تری داره اما چون در ساختش از ورقه‌های فلزی پهن‌تری استفاده میشه، وزن بیشتری داری.

سایز استاندارد ساز هنگ درام از 46 سانتی متر تا 58 سانتی متر متغیره در نتیجه هنگ درام‌های مینی یا کوچکمیتونن هم اندازه تانگ درام‌ها باشن و در عین حال خیلی سبک‌تر باشه هرچند که هرکدوم صدای زیبا و مخصوص خودشون رو دارن.

از اونجایی که ساخت هنگ درام خیلی پیچیده‌تر از ساخت تانگ درام هست و چون ساختش وقت بیشتری هم میبره، قیمت هنگ درام هم به همون نسبت بالاتر و گران‌تره.

مقایسه صدای هنگ درام با تانگ درام

تفاوت تانگ درام و هنگ درام

تفاوت تانگ درام و هنگ درام

اینجا دقیقا همون بخشی هست که تفاوت تانگ درام و هنگ درام خیلی زیاد به چشم میاد. نت‌هایی در ساز هنگ درام نواخته میشن به طرز قابل توجهی با ساز تانگ درام فرق دارن.

حفره‌هایی که روی ساز هنگ درام وجود دارن بدون استفاده از دریل یا لیزر و فقط با فشار آوردن به بدنه فلزی این ساز ایجاد شدن اما برش‌های ایجاد شده روی تانگ درام معمولا به کمک لیزر یا دریل روی بدنه فلزی این ساز بریده میشن.

تفاوت‌های هنگ درام و تانگ درام

تفاوت تانگ درام و هنگ درام

تفاوت تانگ درام و هنگ درام

  1. هنگ درام با دست نواخته میشه اما تانگ درام رو با مضراب مینوازن
  2. سایز تانگ درام از هنگ درام کوچک‌تره
  3. هنگ درام از تانگ درام بزرگ‌تره
  4. هنگ درام صدای گرم‌تر و عمیق‌تری داره
  5. پخش صدای تنگ درام از هنگ درام یکم بیشتره
  6. نواختن هنگ درام نیازمند ضرب دست و قدرت قوی‌تری هست
  7. تانگ درام رو میتونی با کمک مگنت دوباره کوک کنی

حالا بیاید تا با جزئیات بیشتر تفاوت تانگ درام و هنگ درام رو بررسی کنیم.

هنگ درام بخرم یا تانگ درام؟

تفاوت تانگ درام و هنگ درام

تفاوت تانگ درام و هنگ درام

همونجوری که احتمالا همه‌ اتون میدونید و احتمالا تا حالا بارها صدای این دو ساز رو در مراسم‌ها و جاهای مختلف شنیدید، تانگ درام و هنگ درام هردو سازهای فوق‌العاده خوش صدا و زیبایی هستن و به کمکش میتونی به راحتی آهنگ‌های جذاب و گشنوازی بنوازی.

هردو نقاط مثبت و نقطه قوت‌های مخصوص به خودشون رو دارن که این دو رو به نوبه‌ای متمایز میکنه. اگه قصد خرید هنگ درام و یا تانگ درام داری باید اول از همه به این فکر کنی که کدام یک بهتر نیازهات رو برآورده میکنه.

موقع انتخاب بین هنگ درام و تانگ درام خیلی مهمه که بدونی چه نوع آهنگ و سبک موسیقی‌ای رو میخوای بنوازی و چه ویژگی‌هایی مد نظرت هست. ویژگی‌هایی مثل سایز، وزن، اندازه و تعداد نت‌ رو باید بدونی تا بتونی خرید مناسب و خوبی داشته باشی.

تانگ درام یک ساز جمع و جور و سبک هست که با هر مضرابی میتونی بنوازیش و حمل کردنش هم بخاطر سایز نسبتا کوچکش راحت‌تره. صدای تانگ درام گرم، ملودیک و فوق‌العاده عمیقه و بهت در به وجود آوردن یک فضا و اتمسفر صمیمی و آرامش‌بخش خیلی کمک میکنه.

این ساز زیبا برای مدیتیشن، انتقال آرامش و حتی نوازندگی در سبک‌های مختلف فوق‌العاده مناسبه. هنگ درام انواع صداها و نت‌ها رو تولید میکنه و سایز و اندازه‌اش کمی از تانگ درام بزرگ‌تره و از دو صفحه فلزی به هم متصل شده تشکیل شده.

کیفیت صدای این ساز فوق‌العاده بالاست و از صدای شفاف و آرامبخشی برخورداره البته صدای هنگ درام به برند تولید کننده این ساز هم خیلی بستگی داره.

هنگ درام‌های برخی برندها نسبت بقیه از کیفیت و قدرت پخش صدای بالاتری برخوردار هستن. این ساز برای آهنگسازان، نوازندگان و اجراکنندگان موسیقی چون این ساز به درد اجرای انواع و اقسام ژانرها و سبک‌های موسیقی میخوره.

فرقی نداره که کدوم ساز رو میخوای بخری تانگ درام فلزی یا هنگ درام فلزی. با هردوی این ساز میتونی به ژانرهای مختلف موسیقی وارد بشی و هر مدلی که دوس داری بنوازی. واقعا هرچی مثلا در راک، جاز و یا حتی فولکلور هم هنگ درام و تنگ درام مورد استفاده قرار میگیرن.

خلاصه کلام

هردوی این ساز بهت این امکان رو میدن که ملودی‌های جدید تولید کنی و یا حتی ملودی‌هایی که وجود دارن رو تغییر بدی و با استفاده از اون‌ها موزیک جدید بسازی.

جالا که تفاوت تانگ درام و هنگ درام رو فهمیدی نهایتا تصمیم با شماست! اگه هست خرید یکی از دو ساز هنگ درام و تانگ درام رو دارید بهترین کار اینه که هردوی این سازها رو امتحان کنی و بعد تصمیم بگیری کدوم بهتره و بیشتر به دردت میخوره.

همونطور که گفتیم هرکدوم ویژگی‌ها و مشخصات خودشون رو دارن با توجه به اینکه چه سبک موسیقی‌ ای رو دوس داری و ترجیح میدی میتونی بهترین انتخاب رو داشته باشی.

اگه دنبال سازی هستی که راحت یادش بگیری و راه بیوفتی و سریع بتونی جلوی بقیه اجرا کنی، هنگ درام میتونه گزینه مناسبی برات باشه.

این دو ساز فوق‌العاده رو میتونی با بهترین قیمت و کیفیت از دلشاد موزیک به صورت حضوری و با مراجعه به مغازه‌های ما و یا به صورت آنلاین و از طریق سایت دلشاد موزیک و صفحه‌های ما در اپلیکیشن‌های مختلف خریداری کنی.

مقایسه هنگ درام های دلشاد موزیک

هنگ درام آرشا نیتراید

قیمت اصلی 6,300,000 تومان بود.قیمت فعلی 5,700,000 تومان است.

هنگ درام آرشا تیتانیوم هفت رنگ

قیمت اصلی 6,300,000 تومان بود.قیمت فعلی 5,900,000 تومان است.

هنگ درام آرشا تیتانیوم

قیمت اصلی 6,300,000 تومان بود.قیمت فعلی 5,900,000 تومان است.
مسی

هنگ درام آرشا استیل

قیمت اصلی 5,500,000 تومان بود.قیمت فعلی 4,870,000 تومان است.

هنگ درام آرشا تیتانیوم Grade A

قیمت اصلی 12,500,000 تومان بود.قیمت فعلی 9,500,000 تومان است.

هنگ درام آرشا نیتراید Grade A

قیمت اصلی 7,500,000 تومان بود.قیمت فعلی 7,000,000 تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید